טיפולים פריודונטליים

בדיקה לגילוי מחלות חניכיים מהווה חלק אינטגרלי מהבדיקה השגרתית. מחלת חניכיים מתבטאת בנפיחות, כאב או זיהום של הרקמות התומכות בשיניים. קיימות שתי צורות עיקריות של מחלת חניכיים: דלקת חניכיים ומחלה פריודונטלית.

מהי מחלת חניכיים?

מהי דלקת חניכיים (ג'ינג'יביטיס)?

ג'ינג'יביטיס משמעה דלקת בחניכיים. זהו מצב בו החניכיים סביב השיניים הופכים מאוד אדומים ונפוחים. לעיתים קרובות, החניכיים הנפוחים מדממים בזמן הצחצוח כשמנקים אותם.

מהי מחלת פריודונטלית?

דלקת חניכיים שנמשכת זמן רב יכולה להפוך למחלה פריודונטלית. קיימים מספר סוגים של מחלות פריודונטליות וכולן משפיעות על החניכיים שתומכים בשיניים. ככל שהמחלה מחמירה, מתרחש אובדן של העצם המעגנת את השיניים בלסת, והשיניים מתרופפות. אם לא מטפלים בכך, השיניים עלולות ליפול בסופו של דבר.

מהו הגורם למחלת חניכיים?

כל מחלות החניכיים נגרמות על ידי עששת. עששת היא שכבת חיידקים שנוצרת על פני השיניים והחניכיים מדי יום. מרבית החיידקים בעששת בלתי מזיקים, אבל הוכח שכמה מהם הם הגורם העיקרי למחלת חניכיים. כדי למנוע מחלת חניכיים ולטפל בה, עליך לוודא שהסרת את כל העששת משיניך מדי יום. זאת ניתן לעשות על ידי צחצוח ושימוש בחוט דנטלי.

מה קורה אם לא מטפלים במחלת חניכיים?

לרוע המזל, מחלת חניכיים מתקדמת ללא כאבים בדרך כלל, כך שלא תבחין בנזק שהיא גורמת. אולם, לעיתים החיידקים פעילים יותר והדבר גורם לכאבים בחניכיים. הדבר יכול לגרום אבצסים בחניכיים, ומוגלה עלולה להיות מופרשת סביב השיניים. לאחר מספר שנים, עלול להתרחש אובדן של העצם שסביב השיניים. אם המחלה לא מטופלת זמן רב, הטיפול עלול להיות קשה יותר.

איך אדע אם אני סובל ממחלת חניכיים?

הסימן הראשון הוא דם על מברשת השיניים או במי השטיפה כאשר אתה מנקה את שיניך. החניכיים שלך עלולים גם לדמם בזמן האוכל, ולהשאיר טעם רע בפיך. ייתכן גם שתסבול מריח פה לא נעים.